להתחברות

הערכת תוצרי למידה

אתגר הבגרות 5 | עמוד דיון

תמצית

אתגר הבגרות 5

גת קורל, אורית בן דוד

"אבל – אני צריכ.ה ללמד למבחן (בגרות, מיצ"ב)"

פתיחה

המקרה של טונה

x
איך ניתן מענה פדגוגי לתלמיד כמו טונה ?
במה מענה זה יהיה דומה או שונה מהמענה שהצעתם לפורסט גאמפ?
לחצו על תגובה וכתבו את תשובתכם
מענה פדגוגי לטונה

מענה פדגוגי לטונה

תגובה אחת
  • אורית בן דוד

x

כתבו את יתרונות המענה שגיבשתם
לחץ על תגובה וכתוב את תשובתך

היתרונות

היתרונות

תגובה אחת
  • אורית בן דוד

x

כתבו את חסרונות המענה שגיבשתם
לחץ על תגובה וכתוב את תשובתך

החסרונות

החסרונות

תגובה אחת
  • אורית בן דוד

מעבר לקבוצות מקבילות

x

הגיבו לקבוצות התאומות שלכם:
אתגר הזמן 5
אתגר החומר 5

תגובה לקבוצות אחרות

תגובה לקבוצות אחרות

המקרה של פורסט גאמפ

x
איך ניתן מענה לתלמיד כמו פורסט-גאמפ?

 

מענה לתלמיד

מענה לתלמיד

תגובה אחת
  • גת קורל

x

כתבו את יתרונות המענה שגיבשתם

 

היתרונות

היתרונות

תגובה אחת
  • גת קורל

x

כתבו את חסרונות המענה שגיבשתם

 

החסרונות

החסרונות

תגובה אחת
  • גת קורל

תוכן עניינים

המקרה של טונה

לקריאה

מעבר לקבוצות מקבילות

לקריאה

המקרה של פורסט גאמפ

לקריאה

תגובות אחרונות

user profile image
אורית בן דוד
25.11.2019 17:19

גם במקרה של טונה החיסרון בגישה זו הוא שיש צורך ביחסים טובים בין האנשים בקבוצה כמו גם רצון להשתתף אחרת גישה זו לא תהיה יעילה.

user profile image
אורית בן דוד
25.11.2019 17:17

היתרונות בשיטת לימוד זו הן בכך שטונה יוכל להשתתף, להביע את דעותיו ולמצוא את הנקודות החזקות שלו בלימוד הקבוצתי ובפרוייקטים שונים. הוא יפתח יכולות נוספות כמו היכולת להתדיין וחשיבה ביקורתית. היצירתיות שלו תוכל לבוא לידי ביטוי ולתרום לחברים הנוספים בקבוצה.

user profile image
אורית בן דוד
25.11.2019 17:10

טונה מבקר את הגישה המתיחסת לכל התלמידים אותו הדבר. גישה בה הלמידה היא פסיבית – אין מקום להבעה רק לשבת ולהקשיב. מה שחשוב הוא הממוצע כלומר דגש על הערכה יחידנית וללא התיחסות למגוון יכולות. הוא מדבר על הקושי לשבת בכיתה מבלי להביע את דעותיו ורק להקשיב ועל הביקורת השלילית שהוא קיבל מהמורה. המענה אותו נתנו לפורסט גאמפ מתאים גם לטונה. עבודה קבוצתית, בקבוצות קטנות, על פרויקטים ודיונים.

user profile image
גת קורל
5.11.2019 17:09

החסרון בגישתנו הוא שסוג זה של עבודה תלוי בקבוצה, וביחסים החברתיים בה ועל כן עשוי שלא להיות אפקטיבי.

user profile image
גת קורל
5.11.2019 17:07

לפתרון שהעלנו ישנם מספר יתרונות. ראשית, לימוד באופן של פדגוגיה אותנטית מעלה את החשיבה מסדר גבוה ונמצא כי סוג זה של למידה מעלה את ציוני התלמידים ככלל, ובפרט את אלו של התלמידים החלשים. בנוסף, למידה בקבוצה תשפר לא רק את ביצועיו של פורסט גאמפ, אלא תשפיע לטובה על שאר חברי הקבוצה שהינם חזקים יותר,גם מבלינה פדגוגית וגם מבחינת ההתמודדות עם השונה.

מקורות קשורים

חברי האתר